El sector que no coneix la crisi

Aquesta setmana Barcelona acull el Mobile World Congress en un context
de prosperitat de la Indústria tecnològica

Dissabte, sis de la tarda. Una botiga amb les parets folrades d’estanteries plenes de mòbils. Les ofertes, les tarifes i el color de la companyia telefònica atapeeixen l’ambient. Un parell de noies adolescents pregunten a la única dependenta el preu de la tarifa més econòmica amb internet, els dona un catàleg i acaben marxant.
Es nota que no és una botiga del centre, solen estar plenes de gom a gom, i es fan veritables cues de compradors o clients potencials de les operadores. Molt poca gent prescindeix del mòbil avui en dia, i encara menys de l’smartphone.
A finals de 2007 Apple va introduir el seu primer smartphone: l’iPhone. L’èxit de l’iPhone ha refermat certes tendències dins del món dels smartphones com ara l’ús d’interfícies tàctils, l’abandó dels teclats o la importància de les botigues d’aplicacions. El sistema operatiu Android, creat per Google, va aparèixer l’any 2008.
L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha realitzat un estudi dels hàbits dels joves amb el mòbil. Els resultats indiquen que quasi tots els estudiants d’ESO en tenen (92,27%) i que els joves adquireixen el seu primer dispositiu entorn dels 10 anys. A més a més, el renoven amb una freqüència que gairebé no arriba als dos anys.
Un home d’uns trenta anys vol renovar el seu mòbil i busca ajuda en la dependenta: “Actualment el mòbil més venut és el Sony Xperia, ha desbancat a Samsung i Apple”. La llista dels mòbils més venuts canvia constantment i les marques es reinventen dia a dia. En quant a la oferta de tarifes “Cada dia apareixen noves opcions, amb més minuts, amb més o menys Megas d’Internet, ja són quasi tarifes personalitzades, a la mida de cadascú. La que té més demanda és la de 30€ al mes; no és ni molt barata ni molt cara.”
Ara hi ha dos empresaris encorbatats a la dreta de la botiga, mirant unes tablets i comentant el Mobile World Congress (MWC) que s’està duent a terme actualment a Barcelona. La ciutat va renovar el juliol de 2011 per tornar a ser l’organitzadora, entre 2013 i 2018, del congrés de mòbils més important d’Europa. Es preveu que aquest any batrà tots els seus rècords, començant per superar els 70.000 assistents en la que
serà la seva primera edició en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, que ocuparà al complet, incloent alguns espais exteriors.
El que està clar és que la indústria telefònica està en auge. Tot i la crisi és un sector que segueix creixent amb força i es segueix renovant constanmtent. Els gegants tecnològics no coneixen la crisi. Samsung, encara líder del mercat, impulsada per l’èxit de la serie Galaxy, l’any passat va tornar a batre tots els seus rècords i va elevar el seu benefici brut fins la xifra de 16.650 milions d’euros, més d’un 73% respecte a 2011.
Es tanquen els llums de la botiga, que queda en silenci. La dependenta marxa i abaixa la persiana, segurament conscient que demà l’apujarà amb més força, segurament sabent que demà seguirà tenint clients.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

“Si ho fes sense cobrar també gaudiria.”

“Si no canvien les polítiques de natalitat a l’Índia, el tigre acabara desapareixent.”