El boc expiatori

Grigori Yefimovich Rasputin, després d’una vida de vicis i corrupció política, considerat el culpable dels mals de Rússia a principis del sexle XX, és assassinat

M’han intentat assassinar. No sé com me n’he sortit, però ja no sóc el mateix. Estimat amic, ara que sospito que em queda poc temps de vida, sento la necessitat d’escriure aquesta carta. Com bé saps vaig néixer a Pokróvskoie (Sibèria) on no vaig aprendre a llegir ni a escriure. És per això que aniré dictant les meves paraules i no seré l’autor directe d’aquest relat.
Fa molt anys que vaig perdre el teu rastre i no sé si mai arribaràs a llegir aquesta carta. Però és tracta d’una necessitat imperiosa de la meva ànima que no puc ignorar. Ens vam conèixer al monestir de Vekhoture on vaig conviure tres mesos amb monjos ortodoxos i l’últim que et vaig dir va ser que marxava a recórrer els camins per predicar la meva pròpia visió de la Fe. Em vaig casar amb Praskovia Fyodorovna, amb qui vaig tenir tres fills, però l’any 1901 la vaig abandonar i vaig seguir amb la meva vida de pelegrinatge fins que el 1903 vaig arribar a Sant Petesburg.
Allà, gràcies als meus poders profètics vaig entrar en contacte amb les altes esferes de Rússia i vaig salvar el fill del Tzar després de llargues pregàries. Fou així com em vaig guanyar la confiança dels Romanov i em vaig convertir en el seu sanador i assistent espiritual. Tenia una gran part de l’èlit russa fascinada però he de reconèixer que molts altres sempre m’han mirat amb desconfiança.
D’altra banda el clergat ortodox m’ha estat martiritzant durant tots aquests anys acusant-me de pràctiques immorals i d’estar utilitzant la religió per amagar els meus desitjos de sexe i poder. No crec que la salvació tingui res a veure amb l’Església , es tracta de buscar a Déu, de reconèixer públicament els propis pecats. Cedir a la temptació és un pas necessari per poder penedir-se’n després. És per aquesta raó que no em fa cap mena de por ni vergonya confessar-te que tots els rumors són certs; he dut una vida d’alcohol i promiscuïtat sexual i molts envegen el membre de què m’ha dotat Déu.
Per tant no és això el que em preocupa. El veritable problema és que tota aquesta reputació no ha estat ben rebuda i ha aguditzat les crítiques cap a mi. Molts nobles i oficials creuen que sóc una veritable mala influència per la tzarina i que estic posant tot Rússia en perill. Crec que l’atac que vaig rebre fa poc i quasi acaba amb mi no serà l’últim i temo per la meva vida. A la tzarina, a qui li tinc moltissim afecte ja li he dit que“Moriré enmig de sofriments atroços, i després de mort el meu cos no tindrà repòs. Però tu perdràs la corona; tu, el teu fill i tota la teva família sereu morts. Després, una desgràcia terrible submergirà Rússia: caurà en mans del diable...”
Espero que tu entenguis el tipus de vida que he duut i no m’usis tu també com a boc expiatori com tot Rússia ha fet.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

“Si ho fes sense cobrar també gaudiria.”

“Si no canvien les polítiques de natalitat a l’Índia, el tigre acabara desapareixent.”