CONGRÉS DE RÈCORD A BARCELONA
El Mobile World Congress (MWC) triomfa a la capital catalana
El fundador de Facebook i el cofundador de Whatsapp, els
ponents més esperats
ALBA GIRÓ
El Mobile World Congress és la combinació de l'exposició més gran del món per a la
indústria de la telefonia mòbil i un congrés on participen alts càrrecs d'empreses
d'operadors mòbils, venedors i propietaris de contingut de tot el món. L'esdeveniment es
coneixia prèviament com el 3GSM World Congress, i sovint és encara referenciat com a
3GSM.
L'any 2006 es va començar a celebrar a Barcelona, provinent de Canes, ciutat que l'havia
acollit fins aquella edició. L'any 2011 els membres de GSMA van confirmar que
Barcelona seria la seu del Mobile World Congress fins al 2018.
El congrés tindrà un impacte econòmic directe en Catalunya, i la seva capital, d'uns 356
milions d'euros (11% més que el 2013). S’han creat més de 7.220 llocs de treball a temps
parcial i de les 1.800 empreses participants, 79 són catalanes.
La comunitat autònoma es troba en ple procés de negociació amb l’Estat espanyol, que
posa com a argument la Constitució per prohibir la consulta d’un referèndum sobre el
futur polític de Catalunya. És per això que l’organització Òmnium Cultural ha posat en
marxa la campanya "What's going on in Catalonia? Catalans want to vote" al Mobile
World Congress. Òmnium vol explicar així la realitat política catalana als milers de
participants del MWC, com va fer l’any passat.
Aquest any, entre les novetats en dispositius mòbils hi han près protagonisme els
“Wearables”, la tecnología per portar posada, en forma de rellotges o braçalets. També
s’han mostrat noves aplicacions pels negocis, la salut, l’educació i l’oci, mentre que les
conferències dels ponents més coneguts com el fundador de Facebook, Mark
Zuckerberg; el cofundador de Whatsapp, Jan Koum i la presidenta de IBM, Virginia
Rometty, han tingut un seguiment multitudinari.
Cal destacar que la presència de Zuckerberg i Koum ha coincidit amb la compra de
Whatsapp per part de Facebook. El fundador va anunciar dimecres passat la compra de
l’aplicació de missatgeria instantània per un preu de 19.000 milions de dòlars. Aquesta
operació permetrà a Facebook, segons un comunicat, oferir als usuaris moltes més
possibilitats de connectivitat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada